Zo, Dat was me wat. De eerste tour voor mij dit jaar en dan zelf de tourmaster spelen.
Ik had een paar tourvrienden gevraagd of ze zin hadden om bij mij die ochtend een bakkie te doen. Nou de harde kern uit het hoge noorden had daar wel oor naar. Dus met Edwin en Anton afgesproken dat ze om 8 uur bij mij zouden zijn. Helaas moest Anton de tour afbreken omdat hij in de afgelopen week een kies had moeten laten trekken en door de pijn het niet zag zitten om mee te rijden. Beterschap Anton.
Ondanks dat we 8 uur hadden afgesproken hoorde ik om 7.30 uur een stinkende en rokende Friese 2tackt de straat in racen. Ja daar was Edwin al.
Na elkaar begroet te hebben heb ik hem een heerlijk bakkie koffie in gedaan en hebben we lekker zitten kletsen. Tegen 8.30 uur zijn we op weg naar de Mac gegaan maar die Friese 2tackt had dorst en dat heeft hij maar eerst verholpen voor dat de tocht echt van start kon gaan. Aangekomen bij de Mac stonden er al een paar vogels op ons te wachten.

Natuurlijk zijn er altijd vogels die iets later komen maar dat geeft de aanwezigen de tijd om wat meer bij te praten

. Geeft niet Nancy.
Na dat iedereen aanwezig was heb ik, zoals gebruikelijk, de Deventerkoek uitgedeeld en dat smaakte weer lekker. Geen koektoer zonder koek.
Het meeste is al gezegd in de verslagen hiervoor dus zal ik het kort houden.
Tijdens de eerste stop in Vorden hebben de meesten zich het gebak en koffie laten smaken bij de Herberg. Sommigen gingen zelfs een visje of kibbeling halen bij de visboer, ja ik ook. Helaas vergeten foto's te maken.
De tweede stop bij het Witte paard in Zieuwent hebben we heerlijk geluncht en lekker in de schaduw kunnen zitten. Man wat was het warm als je stil stond.

De derde en laatste stop was het tijd voor een ijsje. Hier werd dan ook gretig gebruik van gemaakt.

Doordat de navigatie op mijn telefoon het niet helemaal eens was met de route is de route een paar kilometer langer geworden dan geplant en zijn we een paar keer verkeerd gereden, maar dat mocht de pret niet drukken. Om te voorkomen dat dit weer gaat gebeuren heb ik mij van morgen maar een Zumo XT aangeschaft. Rest mij allee nog allen vogels te bedanken voor hun aanwezigheid en te zeggen dat de Deventerkoektoer voor volgend jaar alweer in de maak is en voor grote lijnen is uitgewerkt. Hier onder de statistieken van de tour.