Advanced Search

Auteur Topic: Een ander vervoer middel erbij  (gelezen 17823 keer)

11 januari 2022 20:48
Reactie #825

Online Tomosje

• Senior Vrije Vogel

• 478
  • Geslacht: Man

• Merk Scooter: sym/kymco

• Type Scooter: jet 14/grand dink

Re: Een ander vervoer middel erbij
« Reactie #825 Gepost op: 11 januari 2022 20:48 »
nou een truck heeft meer voorraad stroom zeg maar.
ik was even vergeten dat jou auto een diesel is die heeft zo wie zo een betere accu nodig.
dat van die dubbele kabels is al jaren zo.
het probleem zit hem in die basis kabels daar lekken ze altijd wat stroom. die schakeldraad eigenlijk niet.
en dat de vergrendeling rechtstreeks stroom krijgt klopt inderdaad is dus met afstand bediening.
wat wij vaak deden met verhuurtrucks was er een hooft schakelaar opzetten  en een 2e schakelaar schakelde alles uit behalve tachograaf en bord computer.

12 januari 2022 07:54
Reactie #826

Offline Motormuis

• Premium Vrije Vogel

• 6895
  • Geslacht: Man

• Wijsheid is een waardevol bezit

• Blogspot

• Merk Scooter: Kymco

• Type Scooter: GrandDink 2009

Re: Een ander vervoer middel erbij
« Reactie #826 Gepost op: 12 januari 2022 07:54 »
nou een truck heeft meer voorraad stroom zeg maar.
ik was even vergeten dat jou auto een diesel is die heeft zo wie zo een betere accu nodig.
De accu's van een vrachtwagen zijn zekers zwaarder. Ik meende dat vele er zelfs 2 accu's hebben.

Yep.... mien Brum heeft idd een diesel 2 cilinder 522 CC onder de kap  :)  Gelet op de grote van de startmotor .... is het idd een zware jonge in tegenstelling met een startmotor van benzine motor.

Een zwaardere accu zou idd wel handig zijn maar qua omvang er is geen plaats daarvoor. De standaard accu is 40 Ah.

Bij volle accu met een spanning van 12,5 Volt.... daalt de spanning tijdens het starten naar amper 10 volt. De startmotor draait als een turbo rond voor amper 1 seconde. Daarna hersteld de accu zich meteen weer. Dit zegt toch wel wat over de kracht van de startmotor  :)

Mtvrgrt kees
"hier" vindt je alles over mijn GrandDink met al zijn updates Heavy Users Juni 2018