Vandaag heb ik de eerste zet gedaan en ben begonnen met het vervangen van de vacuüm benzinekraan. Deze zit met een gewone slangenklem vast onder de benzinetank. Op eerste gezicht, voor het verwijderen, leek alsof er niets te zien was. Maar totdat ik hem onder de tank had verwijderd, schrok ik even, nadat ik dit zag:

Zoals je kunt zien, zit er een scheurtje aan de onderkant van de vacuümslang, die op haat beurt verbonden zit met de inlaat spruitstuk:

Ik heb tevens de hard geworden siliconen olieslangetje vervangen voor een veel betere exemplaar, het bewapende zwarte rubberslang.
Ik wacht even met de carburateur uit elkaar halen en wil eerst een proefrit gaan maken en blijk de scooter niet aan de praat te kunnen krijgen. En wat was nu de oorzaak? Ja hoor, ikke weer, heb de benzine en vacuümslang verwisseld

Terug op de heftafel en heb de slangen omgewisseld, alles gemonteerd, en ja hoor, naar tig malen kicken liep mijn Ely weer. Ik weet ook haast zeker dat de oude vacuüm benzinekraan nog gewoon goed was en ook schoon. Er zat immers geen rotzooi in de tank.
Ben gelijk naar de pomp gereden en heb de tank helemaal afgetankt en vond het wel even welletjes geweest. Dus na het avondeten ben ik mijn Ely gaan bespringen en haar de sporen gegeven. Ze gaat nu een heel stuk beter, maar nog helemaal tevreden ben ik nog niet. Morgen is de carburateur aan de beurt en krijgt een grondige reiniging en tevens wordt de kaarsje vervangen.
Hierover volgt later weer een verslag.
Grtz E1