Advanced Search

Auteur Topic: Zo kan het ook.  (gelezen 447 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

01 november 2020 21:34
Reactie #15

Offline Tomosje

  • Senior Vrije Vogel

  • ****

  • 307
    Berichten

  • Geslacht: Man


  • Merk Scooter: sym/kymco

  • Type Scooter: jet 14/grand dink

  • Woonplaats: Niekerk
Re: Zo kan het ook.
« Reactie #15 Gepost op: 01 november 2020 21:34 »
dat voorrang krijgen ipv nemen moet je in de juiste context zien das op gelijkwaardige kruisingen het geval.
waarbij gelijkwaardige wegen elkaar kruisen en er geen ander voorrangs regels gelden!
alle andere kruisingen is de voorrang geregeld ja? ja
of ongelijkwaardige wegen of voorrangs tekens  of voorrangs borden.
aangevuld met verkeers lichten( ja wisten jullie denk ik niet he )
dat die officieel de verkeerstroom regelen niet de voorrangs situatie!
daarom staan er vaak nog tekens/borden die dit regelen.
dit filmpje is een zeer goed voorbeeld van een oplettende autorijder
 en een zich vergissende scooter bestuurder die misschien wel zijn eerste fout in jaren maakt!
roelf

p.s.
het stukje tekst is dus alleen van toepassing op de door mij omschreven situatie.


01 november 2020 22:51
Reactie #16

Offline Pierewaaier

  • Premium Vrije Vogel

  • *****

  • 1120
    Berichten

  • Geslacht: Man

  • When life throws you a curve, lean into it.

Re: Zo kan het ook.
« Reactie #16 Gepost op: 01 november 2020 22:51 »
1 ding is zeker. Als je een aanrijding krijgt op de scooter heb je het niet meer over voorrang of niet. Je bent altijd de verliezende partij.

Het gaat er in de video om dat een fout niet meteen hoeft te eindigen in schade, letsel of ander leed, als men maar goed oplet.

02 november 2020 11:23
Reactie #17

Offline Fiddle1968

  • Premium Vrije Vogel

  • *****

  • 2370
    Berichten

  • Geslacht: Man

  • Welcome to the rest of your life Afdeling Oost


  • Merk Scooter: Piaggio Liberty 45 Iget

  • Type Scooter: Bromscooter

  • Woonplaats: Haaksbergen
Re: Zo kan het ook.
« Reactie #17 Gepost op: 02 november 2020 11:23 »
Wat ik dikwijls mee maak,bij een rotonde hier in Haaksbergen
Als scooterrijder moet ik voorrang verlenen aan het autoverkeer,dus komt er een auto aan,dan stop ik
Wat doen veel automobilisten,ze gaan zelf ook stoppen!
Dat je voorrang krijgt van een automobilist da,s leuk,maar wekt verwarring
De volgende keer denk ik misschien,die automobilist geeft mij ook wel voorrang en rij ik door
En rijd de automobilist ook door
Ja,dan heb ik een probleem,helemaal als het een vrachtwagen betreft
Ik gebaar altijd naar de automobilisten dat ze door moeten rijden,maar soms duurt het even voor dat het kwartje valt

Heavy User April 2018

02 november 2020 12:22
Reactie #18

Offline Motormuis

  • Premium Vrije Vogel

  • *****

  • 6363
    Berichten

  • Geslacht: Man

  • Wijsheid is een waardevol bezit

    • Blogspot

  • Merk Scooter: Kymco

  • Type Scooter: GrandDink 2009

  • Woonplaats: Sint-Oedenrode
Re: Zo kan het ook.
« Reactie #18 Gepost op: 02 november 2020 12:22 »
Dat idiote stukje tekst speelt vaak door mijn hoofd als ik zelf regelmatig in die positie van bestuurder op een voorrangsweg of in een voorrangssituatie verkeer. Voorrang hoor je te krijgen simpelweg omdat je het hebt. Als je het bekijkt als in de Quote dan zou elke willekeurige randdebiel maar voorrang hebben als tie maar gas geeft ongeacht de verkeerstekens of wat dan ook.
Ik heb de rest van de quote ff weggelaten om het overzichtelijk te houden.

Je heb gelijk als je zegt "Voorrang hoor je te krijgen"  Hier is geen discussie over mogelijk.

MMMAAAAAARRRRRRRRR ........ nu komt het.....

De praktijk leert dat menig automobilist dat korte stukje text van "voorrang hoor je te krijgen" aan zijn/haar laars lapt.

Waarom ....

Heel simpel .... veel automobilisten hebben een negatieve gedachten in de zin van.... IK RIJ OP EEN VOORANGSWEG PUNT !!! Dus ... ik rij gewoon door. En als het dan fout gaat .... ach ... veel automobilisten doen dan alsof het hen spijt maar werkelijkheid is dat de automobilist welke NIET anticipeert hoopt te kunnen profiteren om zo andere schade welke al aan zijn/haar auto is ... alsnog gerepareerd te krijgen.

Sommige automobilisten hebben wel het fatsoen en anticiperen. Maar men wel echt niet weten hoeveel misbruik er van wordt gemaakt bij het NIET anticiperen.

Hier waar ik woon en omstreken zijn heel veel automobilisten welke voor eigen rechter spelen. Ongeacht de situatie. Daarbij lappen ze ook alle regels die gedaan moeten worden zoals... afstond houden, richting aangeven, voorlaten, en vooral snelheden welke constant overschreden worden. En dan heb ik het hier niet bij een overschrijding van 5 Km maar zekers 30 Kmh en hoger. Die mensen interesseert het echt geen reed.

Dan heeft men ook nog de groep welke constant in de bumper van de voorganger zitten te duwen omdat het maar niet snel genoeg kan gaan.

Bij ons in het dorp is een weg waar de automobilist te gast is. Dit wordt ook netjes aangegeven. Het betreft een een richtings weg voor automobilisten maar 2 richtingsverkeer voor fietser en bromfietser alsmede voetgangers.

dat stukje weg is zo smal dat 2 fietser naast elkaar en een auto niet passen. Daarbij is het een 30 Km zone maar geen enkele fucking automobilist houd zich aan die regels die daar gelden en duwen de mede weggebruiker gewoon koelbloedig aan de kant.

Er zijn veel plaatsen hier in de regio waar dit soort taferelen gebeurd.

En het ergste is ..... niemand maar dan ook niemand kan er iets tegen doen.

Ik heb respect voor de automobilist welke WEL mee denkt en vooruit kijkt en daarbij zijn eigen belang ff aan de kant zet om ongelukken te voorkomen.

Maar ik heb absoluut GEEN mar dan ook echt GEEN respect voor automobilisten welke alleen maar zijn eigen belangen voorop stelt. Dat soort mensen moest men acuut van de weg schoppen en opnieuw opvoeden.

Ook ik wordt de laatste tijd steeds agressiever naar automobilisten als ik met de fiets of.. met de scooter van de weg wordt gedrukt omdat ik dat stukje eigenbelang achterna hollen van automobilisten spuug en spuug zat ben. inmiddels heb ik al 3 confrontaties gehad met de mond.

Maar hou mij WEL in het achterhoofd dat sommige echt een plank voor de kop hebben bij het spelen van eigen rechter. En DIE MENSEN ..... zijn gevaarlijk. En houd ik nu altijd rekening dat die mensen fysiek kunnen worden. En als dat gebeurd .... sla ik er op los .... zo hard als ik kan.

Daarom ... heb ik alle lof voor die automobilist in het filmpje.

Mtvrgrt kees
"hier" vindt je alles over mijn GrandDink met al zijn updates Heavy Users Juni 2018

02 november 2020 12:38
Reactie #19

Offline Eric L

  • Premium Vrije Vogel

  • *****

  • 4821
    Berichten

  • Geslacht: Man

  • Als een vogel zo vrij


  • Merk Scooter: Yamaha

  • Type Scooter: YB-1 Four

  • Woonplaats: Drempt
Re: Zo kan het ook.
« Reactie #19 Gepost op: 02 november 2020 12:38 »
Wat ik dikwijls mee maak,bij een rotonde hier in Haaksbergen
Als scooterrijder moet ik voorrang verlenen aan het autoverkeer,dus komt er een auto aan,dan stop ik
Wat doen veel automobilisten,ze gaan zelf ook stoppen!
Dat je voorrang krijgt van een automobilist da,s leuk,maar wekt verwarring
Niet alleen in Haaksbergen, ook elders maak ik dat dikwijls mee en dat schept inderdaad verwarring.
Zelf heb ik het idee dat automobilisten die dit doen zelf onzeker zijn en het zekere voor het onzekere kiezen.
Ook is het natuurlijk zo dat verschillende voorrangssituaties op rotondes voor (brom)fietsers verschillend is.
Voor de duidelijkheid, soms heb je als (brom)fietser op een (brom)fietspad naast een rotonde voorrang en soms niet en dat is juist zo verwarrend.
Niet alleen voor de (brom)fietser als ook voor automobilisten.
Dus voor de wegbeheerders is er nog wel het één en ander te doen lijkt mij.
« Laatst bewerkt op: 02 november 2020 12:41 door Eric L »
Ieder vogeltje zingt zoals die gebekt is
            Yamaha YB-1 4 takt
      

02 november 2020 17:45
Reactie #20

Offline Motormuis

  • Premium Vrije Vogel

  • *****

  • 6363
    Berichten

  • Geslacht: Man

  • Wijsheid is een waardevol bezit

    • Blogspot

  • Merk Scooter: Kymco

  • Type Scooter: GrandDink 2009

  • Woonplaats: Sint-Oedenrode
Re: Zo kan het ook.
« Reactie #20 Gepost op: 02 november 2020 17:45 »
1 ding is zeker. Als je een aanrijding krijgt op de scooter heb je het niet meer over voorrang of niet. Je bent altijd de verliezende partij.

Het gaat er in de video om dat een fout niet meteen hoeft te eindigen in schade, letsel of ander leed, als men maar goed oplet.
Helemaal mee eens

Mtvrgrt kees
"hier" vindt je alles over mijn GrandDink met al zijn updates Heavy Users Juni 2018

02 november 2020 19:16
Reactie #21

Offline digi10

  • Premium Vrije Vogel

  • *****

  • 6642
    Berichten

  • Geslacht: Man


  • Merk Scooter: Kymco

  • Type Scooter: Grand Dink 50 S

  • Woonplaats: Hilversum
Re: Zo kan het ook.
« Reactie #21 Gepost op: 02 november 2020 19:16 »
1 ding is zeker. Als je een aanrijding krijgt op de scooter heb je het niet meer over voorrang of niet. Je bent altijd de verliezende partij.

Het gaat er in de video om dat een fout niet meteen hoeft te eindigen in schade, letsel of ander leed, als men maar goed oplet.
Helemaal mee eens

Mtvrgrt kees

Ik ook  :D

Groetjes Hans